TheStig: A hangrögzítés érdekében hány autót használtatok fel és melyek voltak azok? Charles Deenen: Megközelítőleg 40 autó hangját vettük fel a Most Wanted produkcióhoz, és számos olyat is felhasználtunk, amit anno az NFS-U és az NFS-U2 - itt körülbelül 40-45 járművet - játékhoz rögzítettünk. Sokszor az engedélyek előtt kezdtük meg a munkálatokat, és így a végleges játékban már nem hallhatjuk viszont több autó hangját. Lehet, hogy egy autó hangzása a valóságban jó, de sajnos nem lehet nemes egyszerűséggel átrakni az eredeti hangzást a játékba.
Nem tudom azt a listát átadni, amin az összes felhasznált autó megtalálható lenne, hisz rengeteg munkánkba került míg összeállítottuk. - és így a konkurenciának könnyű dolga lenne.
TS: Az autókat hogyan rögzítettétek? CD: Minden autón legalább 8 csatornát - 3 elől, 3 hátul, 1 az oldalán és 1 távolsági - de sokszor 12-t is használtunk. Aztán ott van még a két-két sztereócsatorna, tehát nagyjából 16 csatornával dolgoztunk.
Lehet, hogy a mások az autót "felveszik minden szögből".
Nos azt gondoljuk, hogy ez már mindennapos dolog, de ez csak a munka eleje. Kezdve a megfelelő helyszínek, mikrofonok kiválasztásánál és még sorolhatnám. Mi szintén felveszünk minden autót, de az úton haladva, hogy halljuk a tökéletes váltásokat - példa érdekében hasonlítsd össze a Most Wanted-ot a PGR3-mal, és hallani fogod a különbséget a váltás és a váltás között. A hangok a játékban "teljesen" a valóságot tükrözik. Az autó duruzsolása, prüszkölése a váltás alatt néha furcsa zajokat produkál. Néha a konkurencia játékaiban ezek el nem elfogadhatóan jönnek vissza
TS: Kiket és milyen eszközöket használtok a munkátok során? CD: A legjobbakat alkalmazzuk - mint John Fasal-t és Eric Potter-t (link: Minta 1) - és sokféle mikrofont. A felvevőink többsége a Sound Devices 744-es, amiket összekötve használunk (link: Minta 2). Néhány térfelvevőnk a Fostex FR2 és Nagra D eszköz.
TS: Hogyan alkotjátok meg a valósághű hangokat? CD: Ez az, ahol többszörösen előrébb járunk a többi játékgyártókkal szemben, hogy ne bonyolódjunk a részletekbe (és a műhelytitkaink is megmaradjanak) amit mondhatok, hogy a fő különbség az, hogy a többiek egy adott fordulatszám tartományt ismételnek újra és újra. Mi pedig a teljes fordulatszám tartományt rögzítjük. Ezzel a technikával jobb minőségű és élethűbb hangokat hallhatunk vissza.
TS: Hallhatunk az MW-ben kedvfakasztó dolgokat? CD: Ebben a részben nem nagyon. Viszont az NFS-U2 részben számos mókás dolog van. Azonban a 12.000 sornyi zsaru párbeszéd tartogat vicces részeket, mint például akkor, mikor megszorítanak, és mi meg elmenekülünk a fogságukból, akkor hallhatjuk, hogy mondják "Kapjátok el, kapjátok el... elölről kapjátok el". Természetesen, csak akkor, mikor a köröznek :-)
TS: Történt valami nem minden napi dolog az MW hangrögzítési munkálatai alatt? CD: Mindig történik valami. A kocsik az árokban kötnek ki, elakadunk, padkának megyünk neki, kánikula van és ezekhez hasonló dolgok. Végére mindig marad kivágandó vicces anyag, mikor valamelyikünk csak próbálkozik egy autó nevének a kimondásával, ekkor azért vannak káromkodások stb
.
TS: Sokan szeretnénk megtudni a következőt: Hogy miért nincs duda a mostani NFS részekben? CD: Nos, képzeljétek el, hogy csak 1,9 MB RAM-mal gazdálkodhatok. És mi megpróbálunk minden hangot ide bezsúfolni. A másik ok az, hogy a PS2 vezérlőjén nincsen egy plusz felesleges gomb sem, hisz már mindegyik használatban van.
TS: Észrevettem egy Lamborgini Diablo-t a munkálatok során készült képeken. Felhasználtátok a munkálatok folyamán? CD: Összesen két Lamborgini-t használtunk. A harmadik, ami látható is a képeken az az egyik csaptársé. Az autókat turbó és egyebek nélkül vettük fel és a végén kevertük össze a hangokat, hisz így tudtunk minden hangot külön-külön javítani.
TS: Mi a kedvenc autód? CD: Szeretem a Gallardo, Porsche Carrera GT és a kisebb V4-esket. Ez a néhány jármű a kedvenceim közé tartozik, mivel ezeknek nem volt agresszív hangja.
TS: Számodra mi volt a legemlékezetesebb dolog, ami veled történt a hangfelvétel során? CD: Minden felvétel során történik valami vicces esemény. Adam Boyd ment minden helyre az EA helyett a felvételek alatt. Majd továbbítani fogom ezt az email-t a számára, hogy leadhassa / javítson a helyzetén ahová majd menni szeretne.
|